22 C
تونس
11/05/2021
سياسة

انصهار “حزب الأمل” و”الحركة الديمقراطية” ومجموعة من الندائيين وعدد من الشخصيات المستقلة ضمن تنظيم حزبي موحد


وات – انصهر “حزب الأمل” و”الحركة الديمقراطية” ومجموعة من الندائيين وعدد من الشخصيات المستقلة، ضمن تنظيم حزبي “معاصر منغرس في المجتمع وحامل لمشروع تقدمي يطرح برنامجا عمليا لإنقاذ الوطن واسترجاع الدولة، وتعبئة الشعب حول معارك التنمية والتقدم الحقيقية”، وفق بيان صادر الأحد

وأكد البيان أن هذا الحزب الجديد يعمل على ” بناء جسور الثقة بين المواطن وبين السياسيين، من خلال ممارسة حزبية تعتمد الصدق في القول والإخلاص في العمل”
وأبرز أن هذا الانصهار يهدف الى تغيير سياسي وتخليص الدولة من الابتزاز و”تغوّل مراكز القوى”، واستعادتها من قبل المواطنين لخدمة أمنهم والذود عن حرياتهم وإقامة العدل والسهر على انفاذ القانون

وبين أن هذا الحزب يعمل على تغيير المشهد البرلماني من خلال تعديل القانون الانتخابي، بما يساعد على بروز أغلبية تضمن الاستقرار السياسي والتداول السلمي على الحكم
واعتبر أنه يهدف الى بناء دولة قوية ومنصفة تستمد شرعيتها من الاقتراع العام، وذلك من خلال مراجعة الدستور بما يضمن وحدة السلطة التنفيذية في إطار التفريق والتوازن بين السلط

وسيعمل الحزب على تجديد نخبته السياسية وتشبيبها بإنشاء أكاديمية سياسية ومركز للتفكير يصوغ السياسات العامة في كل المجالات، كما سيعمل على خلق ديناميكية تشاركيّة مرتبطة بانتظارات المواطنين ومنفتحة على المجتمع المدني، وعلى إيقاف التدهور الذي آلت إليه البلاد وذلك من خلال الدعوة الى مؤتمر وطني للإنقاذ يصوغ مقترحات عملية للخروج من الازمة الشاملة التي تتخبط فيها تونس، وتلتزم السلطات العمومية بتنفيذ مخرجاته، حسب ما جاء في نص البيان
وأمضى البيان كل من سلمى اللومي وأحمد نجيب الشابي ورضا بالحاج

Related posts

منصر: اتحاد المغرب العربي في حالة موت سريري ولا آمال في تفعيله

هذا ردّ النّائبة أميرة شرف الدّين على اتّهامها بخدش نائب من ائتلاف الكرامة في جبينه

العنوان : دبلوماسية الند للند :إعلان تونس الحرب على جمهورية البندقية

27 تعليق

Donnie Dobey 21/11/2020 at 2:27 م

the rolex tool watch is beyond comparison.

Reply
saudi airline coupon 21/11/2020 at 8:37 م

Hello, yeah this paragraph is genuinely fastidious
and I have learned lot of things from it concerning blogging.
thanks.

Reply
كويون 21/11/2020 at 8:37 م

What’s up it’s me, I am also visiting this site on a regular basis, this web site is
really nice and the viewers are in fact sharing fastidious thoughts.

Reply
promo code 21/11/2020 at 8:38 م

No matter if some one searches for his vital thing, so he/she
wants to be available that in detail, so that thing is maintained over here.

Reply
kinguin coupon code 21/11/2020 at 8:38 م

My brother recommended I might like this web site. He was entirely right.
This post truly made my day. You can not imagine just how
much time I had spent for this info! Thanks!

Reply
noon coupon ksa 21/11/2020 at 8:39 م

Wonderful blog you have here but I was wondering if you knew of any community
forums that cover the same topics discussed here? I’d really love to be a part
of online community where I can get suggestions from
other knowledgeable individuals that share
the same interest. If you have any recommendations, please let me know.
Thanks!

Reply
kiva health food coupon 21/11/2020 at 8:39 م

These are genuinely great ideas in about blogging.
You have touched some nice factors here. Any way keep up wrinting.

Reply
houseoffraser coupon 21/11/2020 at 8:40 م

I think everything wrote made a lot of sense. But, think about
this, what if you were to create a killer title? I am
not saying your information is not good., however suppose you added something to
possibly get a person’s attention? I mean انصهار “حزب الأمل” و”الحركة الديمقراطية” ومجموعة
من الندائيين وعدد من الشخصيات المستقلة ضمن تنظيم حزبي موحد
| MAGAZINE is a little plain. You should peek at Yahoo’s front page and watch how they create article
headlines to grab people to click. You might try adding a video or a picture or two to get people interested
about everything’ve written. In my opinion, it could bring
your website a little livelier.

Reply
movavi discount coupon 21/11/2020 at 8:40 م

Greetings! Very useful advice within this article!
It’s the little changes which will make the biggest changes.
Many thanks for sharing!

Reply
coupon jollychic 2017 21/11/2020 at 8:41 م

Definitely believe that which you said. Your favorite reason seemed
to be on the internet the simplest thing to be aware of. I say
to you, I certainly get irked while people think about
worries that they just don’t know about. You managed to hit the nail
upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects
, people could take a signal. Will likely be back
to get more. Thanks

Reply
coupon ipastore 21/11/2020 at 8:42 م

Hi! I could have sworn I’ve been to this website before but after checking through some of
the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely glad I found it and I’ll be bookmarking and checking back often!

Reply
كوبون بوتيكات 21/11/2020 at 8:43 م

Thanks for any other magnificent article. The
place else may just anybody get that kind of info in such an ideal way of writing?
I’ve a presentation next week, and I am at the look for such information.

Reply
cp coupon 21/11/2020 at 8:44 م

Yes! Finally someone writes about كوبون.

Reply
ebay coupon 21/11/2020 at 8:45 م

Wow, this paragraph is nice, my sister is analyzing such things, so
I am going to tell her.

Reply
lufthansa coupon 21/11/2020 at 8:46 م

I am sure this post has touched all the internet people, its
really really pleasant article on building up new blog.

Reply
gosupps coupon code 21/11/2020 at 8:46 م

Hello, i think that i saw you visited my blog thus i came to
“return the favor”.I am attempting to
find things to enhance my site!I suppose its ok to use a few
of your ideas!!

Reply
free printable 21/11/2020 at 8:47 م

Its like you read my mind! You appear to know a lot about this,
like you wrote the book in it or something.

I think that you can do with some pics to drive the message home a
bit, but other than that, this is great blog. A fantastic read.
I will certainly be back.

Reply
كوبونات خصم جولي شيك 21/11/2020 at 8:48 م

My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.

I have always disliked the idea because of the expenses.
But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on various websites
for about a year and am anxious about switching to another platform.
I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can transfer
all my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

Reply
50$ to sar 21/11/2020 at 8:49 م

Just desire to say your article is as astonishing. The clarity in your post is simply
nice and i could assume you’re an expert on this
subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to keep
up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable
work.

Reply
vapordna coupon code 21/11/2020 at 8:49 م

Paragraph writing is also a fun, if you know after that you can write otherwise
it is complex to write.

Reply
hostinger coupon 21/11/2020 at 8:50 م

It’s perfect time to make some plans for the long run and it is time to be happy.

I have read this submit and if I may just I desire to recommend you some fascinating issues or suggestions.
Maybe you could write next articles referring to this article.
I want to read more things approximately it!

Reply
goodlife vapor coupon 21/11/2020 at 8:50 م

Touche. Sound arguments. Keep up the good spirit.

Reply
jarir bookstore coupon code 21/11/2020 at 8:51 م

This website was… how do you say it? Relevant!!
Finally I have found something which helped me.
Cheers!

Reply
hostgator coupon 21/11/2020 at 8:51 م

Hello, I think your website might be having browser compatibility issues.

When I look at your blog in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer,
it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
Other then that, fantastic blog!

Reply
flexispy coupon 21/11/2020 at 8:52 م

Hello, I enjoy reading all of your post. I like to write a little
comment to support you.

Reply
monica vinader coupon 21/11/2020 at 8:52 م

My spouse and I absolutely love your blog and find the majority of your post’s to
be what precisely I’m looking for. Does one offer guest
writers to write content for you personally?
I wouldn’t mind composing a post or elaborating on a lot of
the subjects you write concerning here. Again, awesome site!

Reply
كوبون صح هنقرستيشن 21/11/2020 at 8:52 م

After I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added-
checkbox and from now on each time a comment is added I
receive four emails with the exact same comment.
Is there an easy method you can remove me from that service?
Thanks!

Reply